Wielka loteria

Aktywacje konsumenckie

Jak połączyliśmy cel wizerunkowy i sprzedażowy w jednej loterii?

Klient: Mattel

Kategoria: Aktywacje konsumenckie

Rodzaj akcji: Loteria instant win

Rok realizacji: 2022

Zadaniem agencji była organizacja multibrandowej aktywacji konsumenckiej wpływającej na odsprzedaż zabawek Mattel. Klientowi zależało na tym, aby mechanizm promocji był atrakcyjny zarówno dla konsumentów, jak i dla dystrybutorów zabawek. Dodatkowym wyzwaniem było zbudowanie świadomości firmy Mattel jako producenta wielu znanych brandów.

Mattel, producent znanych marek, jak m.in. Fisher Price, Barbie i Hot Wheels, oferuje zabawki dla dzieci w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach. Do akcji włączyliśmy wszystkie marki z portfolio, dlatego nagrody w promocji również musiały być atrakcyjne dla szerokiej grupy odbiorców.

Zdecydowaliśmy się na ulubiony mechanizm konsumentów, czyli loterię instant win, w której uczestnik otrzymywał natychmiastową informację o wygranej, a każde zgłoszenie miało aż trzy szanse na wygraną - nagrody dziennej, tygodniowej i głównej.

Zaproponowaliśmy nagrody atrakcyjne dla rodzin z dziećmi w różnym wieku.
Na promocyjnej stronie www zaimplementowaliśmy katalog nagród dziennych – zabawek Mattel z różnych brandów oraz różnych progów cenowych i wiekowych. Uczestnik po otrzymaniu informacji o wygranej sam decydował, jaką zabawkę otrzyma, czym zbudowaliśmy świadomość marek z portfolio i podarowaliśmy rodzicom z dziećmi frajdę z wyboru nagrody tu i teraz.

Nasza szeroka i dobrze stargetowana komunikacja mediowa wygenerowała 30 mln wyświetleń, co przełożyło się na wzrost świadomości firmy Mattel i poszczególnych brandów oraz na bezpośrednie pozyskiwanie leadów.

Loteria stała się także pretekstem dla PH Mattel do wynegocjowania powierzchni reklamowej w e-commerce - przygotowaliśmy ponad 80 formatów banerów.

Kluczowi dystrybutorzy zabawek dołączyli do akcji z dedykowanym mechanizmem promocyjnym, oferując kody rabatowe na kolejne zakupy zabawek Mattel w ich sklepach.

Oops... nie wyraziłeś zgód marketingowych?

Nie ma zgód, nie ma filmików 🙁