Zadaniem agencji było zaproponowanie aktywacji konsumenckiej mającej na celu zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności oraz wpływającej na wzrost sprzedaży produktu promocyjnego w okresie wakacyjnym.
Aktywacje konsumenckie
Jak powstała wakacyjna mapa wspomnień wielbicieli ginu?
Klient: Diageo
Kategoria: Aktywacje konsumenckie
Rodzaj akcji: Konkurs konsumencki
Rok realizacji: 2022
Zadaniem agencji było zaproponowanie aktywacji konsumenckiej mającej na celu zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności oraz wpływającej na wzrost sprzedaży produktu promocyjnego w okresie wakacyjnym.
Po falach pandemii COVID-19, wybuchu wojny w Ukrainie i innych lokalnych oraz globalnych kryzysach, konsumenci odczuwali silną potrzebę eskapizmu – chwilowego oderwania się od rzeczywistości w poszukiwaniu przyjemności. Bazując na tym trendzie, stworzyliśmy "Wakacyjną Mapę Wspomnień" – interaktywną platformę internetową, pełną beztroskiej radości i wakacyjnego klimatu. Mapa pełniła kilka funkcji:
Zbiór ciekawostek:
Użytkownicy odkrywali ciekawe miejsca na świecie, marząc o kolejnych podróżach.
Galeria wakacyjnych zdjęć:
Po zakupie ginu Gordon's, konsumenci wgrywali swoje wakacyjne zdjęcia i oznaczali je na mapie.
Konkurs na najlepsze zdjęcie:
Zaangażowaliśmy użytkowników do głosowania na najlepsze zdjęcia, których autorów nagrodziliśmy walizkami i poduszkami podróżnymi. Autora nagrody głównej - vouchera do biura podróży wyłoniła komisja.
Kampania była świetnym pretekstem do sprzedażowo – wizerunkowej komunikacji marki w social mediach. Dzięki interaktywnej mapie i konkursowi zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność konsumentów, którzy chętnie dzielili się swoimi wspomnieniami i wchodzili w interakcje z marką.